Jak walczyć z depresją – 3 proste sposoby na jesienną depresję

jesienna depresja jak walczyć z depresjąZjawisko jesiennej depresji, może zdarzyć się każdemu. Sprzyjają temu:

  • kiepska pogoda, deszczowo i zimno,
  • niższa temperatura (częstsze zachorowania),
  • spadające liście z drzew, które podświadomie kojarzą się z zakończeniem czegoś,
  • krótsze dni (mniej perspektyw),

Dodatkowo jeśli przytrafią Ci się jakieś problemy w pracy, szkole czy w rodzinie, to jesienna depresja jest praktycznie nieunikniona. Zatem jak walczyć z depresją, aby pokonać ją już na samym początku? Oto kilka naszych porad.

Depresję zwalcz sportem

Przy 15 minutowym, szybkim spacerze, kiedy tętno dochodzi do 150 uderzeń na minutę, wytwarza się tyle endorfiny, że można by obdarować nią kilkuosobową rodzinę.

Schemat jest prosty – więcej powietrza, więcej ruchu, większe spalanie, przyśpieszony metabolizm, produkcja hormonów, oczyszczanie organizmu. Wymieniać dalej?

Nie trzeba sięgać po piwo czy drinka na poprawę humoru (to działa chwilowo), wyjdź na zewnątrz i zrób rundkę po okolicy. Dodatkowo wielce prawdopodobne jest, że kogoś poznasz, gdyż dziś jest moda na spacery, nordic walking, bieganie itd. Tworzą się grupy, koła, teamy, później są z tego imprezki, grille, wycieczki itd.

Zatem rusz się! 🙂

Jak zwalczyć depresję to z pasją!

Zwalcz depresję swoim hobby. Jeśli nie masz jeszcze pasji, to znajdź ją. Zastanów się co Cię interesuje i zacznij to robić. Mało tego – jeśli nic Cię nie interesuje, to spróbuj czegokolwiek:

  • zapisz się na sztukę walki, na taniec, na basen,
  • zacznij coś kolekcjonować,
  • naucz się nowego języka,
  • zaangażuj się w jakiś projekt,

Niech to będzie coś co lubisz, nie łącz tego z zarobkami (bo pieniądze mogą zniszczyć Twoją pasję). Robiąc coś z wymienionych powyżej rzeczy, będziesz mieć stale nowe cele, będziesz osiągać kolejne stopnie (czy to w nauce języka, czy w sztuce walki). Będziesz mieć dla siebie coś, dla czego warto wstać wcześnie rano lub dla czego warto śpieszyć się na daną godzinę, na pociąg, na spotkanie itd.

Wspomagacze

Jak zwalczyć depresję wspomagaczami? Ale o jakie wspomagacze chodzi?

Nie, nie, nie! Nie chodzi bynajmniej o używki. Alkohol + złe samopoczucie, rozwiązuje sprawę na moment, później jest tylko gorzej, bo organizm potrzebuje energii na regenerację, a to gwarantuje Ci zły nastrój, więc tylko pogłębisz depresję.

medytacja relaksacyjna muzyka relaksacyjna — kopiaTutaj mam na myśli produkty, gadżety i inne elementy, które mogą umilić Twój czas, zrelaksować Cię i odprężyć. A mogą to być na przykład:

  • kamienie, olejki i gadżety do masażu (warto też wybrać się na masaż relaksacyjny), fotele do masażu,
  • nagrania do medytacji, relaksacji, nagrania odprężające, takie jak choćby afirmacje mp3 czy też nasze nagrania do medytacji relaksacyjnej GErelaxis,
  • herbaty, kadzidełka, świece i inne dodatki relaksacyjne.

Spróbuj któryś z tych sposobów, przetestuj je na własnej skórze (im więcej, tym lepiej). A Ty wiesz jak walczyć z depresją? Jakie są Twoje sposoby i pomysły? Zapraszamy do komentowania.

 

POLUB NAS i odbierz rabat na produkty Intensiver

.

8 komentarzy

  1. Moja ciocia walczyła z depresją, teraz wiem że to poważna sprawa. Przydaje się wsparcie bliskich i posiadanie jakiejś pasji. Muzyka do medytacji relaksacyjnej wydaje się bardzo ciekawa.

  2. Depresja to cholernie ważna choroba. Należy z nią walczyć na wszelkie sposoby – jak tylko się da. Jeśli są to nagrania z dźwiękami relaksacyjnymi, to słuchaj ich regularnie. Warto też wychodzić z przyjaciółmi i starać się ciągle aktywizować.

    • Cholernie ważna czy cholernie poważna? Bo to różnica. Moim zdaniem depresja to poważna choroba, ale raczej nikt nie chciałby jej mieć. Jednak jak najbardziej z depresją da się walczyć, tylko trzeba mieć wsparcie rodziny, ale przede wszystkim cel i sens życia. Ludzie często nie mają tego sobie i łatwo popadają w depresję.

      • Zapewne chodziło o poważna. Bo fakt – depresja jest poważna i może nieźle dać po kościach nie tylko osobie chorej, ale całemu jej otoczeniu. Wiem co mówię, bo spotkałem się z depresją kilka razy w moim życiu, na szczęście nie dotyczyło to bezpośrednio mnie.

  3. Endorfiny, endorfiny i jeszcze raz endorfiny, a poza tym jakiś cel w życiu. Na to pierwsze dobry jest wspomniany ruch, ale najlepsze jest przytulenie. Ostatnio słyszałem że gdzieś w US kobitka otworzyła salon przytulania i klientów jej nie brakuje.

    • Ale przytulanie przez obcą osobę to nie to samo co przez kogoś bliskiego. Dlatego zamiast gapić się w monitory lepiej się przytulić. Albo chociaż klikać we dwoje. No ale bez lapka to i wyciszenie łatwiej przychodzi, do tego muzyka i już po stresie.

  4. Przy depresji potrzebna jest bliskość, ale nie nachalna. Osoby z depresją często nie są w stanie znieść fizycznej bliskości. Chodzi raczej o bycie i wsparcie psychiczne. Świadomość, że ktoś tam gdzieś jest. Ale tak naprawdę na pomoc osobie dotkniętej depresją nie ma reguły.

  5. Bernard Psycholog

    Właśnie nie można przesadzić. Ta osoba z depresją musi czuć się komfortowo, bo inaczej będzie miała problemy z otworzeniem się i może zadziałać takie sprzężenie zwrotne, że jeszcze bardziej się zamknie. Polecam jakąś terapię w tym temacie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *